Tuesday 30 August 2011

Story matang :)

Assalamualaikum

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN :)

Simple intro untuk entry gua hari ni .Sebab gu tau gua tade salh punye kat korang ,so tak payahlaa mintak maap .HAhaha .Isnin hari tuu ,malam sebelum raye gua ikut makcik ngan mama pegi shopping biskut raye .Makk aii ,jalan jam tak payah cakaplaa .Dahh macam dalam tin sardin dahh gua tempat tuu .Muke sekor sekor gua dahh bayang macam ikan sardin Marina .hahah .Oke ,gurau jee :)

Gua bukan nak cerite betape sesak nye jalan or tempat tuu ,gua nak citer pasal manusie manusie yg gua jumpe hari tuu .Selalu kalau pegi keluar mane mane ,tu jelaa keje gua pun ,Dok tengok org sane ,org sini .Best ape ?Kekadang sampai sesat sesat punyelaasakan nak tengok org .Haihh 

Oke aku tka ganti namelaa eyy .Aku cam mesre alam sikit .Eheheh ,cam haram jee bunyi .Penah tak sometime terlintas kat kepale korang bile tengok satu pasangan tuu perasaan macam ni 'ishh ,bini cun ,laki die mak aii ,pecah rumah !' Elehh ,sure penahkan ?Jangan tipulaa .Aku tau .Sometime ,aku pun fiker macam tuu .Kekadang tuu ,ade jugak yg aku tengok mak bapak die punyelaa putih melepak ,tetibe anak ,macam bontot kuali .Tahlaa ,macam macam thoughtlaa bile tengok org kat luar sane .

Tapi bile aku fiker balik ,siape kite nak judge manusie tentang keserasian diorang ?Bukan ke semue tuu Allah dahh tetapkan ?Manusie hidup dalam keadaan saling melengkapi .Lengkap .Tak kesahlaa ,laki muke pecah rumah ke ,anak huruhara bapak ustaz ke .Sebab bagi aku semue tuu takdir Allah .

Maybe muke pecah rumah ,tapi hati kemas .Maybe jugak ,ank huruhara dapat menmbahkn lgi iman ayh die yg ustaz tuu untk didik anak die .Manelaa taukan .Itu semue kerje DIA .Sebagai manusie kite lgsung tak berhak nak mempertikaikan takdir Allah .Betul tak ?Manusie hidup untuk saling melengkapi antare satu same lain .Tak sempurne manusie kalau die pilih nk hidup sorg tanpe sesiape kat sebelah die :)

sihatikaca

0 comments:

Post a Comment